Finomságokat keresgél

vasárnap, augusztus 2

Kekszes sütik

Nagyon szeretem a kekszből készült édességeket, főképp nyáron, mert ilyenkor jobb nem használni a sütőt.

Ezt a receptet az oviban egy aranyos kisfiú anyukájától kaptam.

Bajadéra

60 dkg cukrot 2 dl. vízzel felfőzünk. Beleteszünk 25 dkg rámát, megvárjuk, míg elolvad, majd levesszük a tűzhelyről.
Belekeverünk 20 dkg darált diót és 40 dkg darált kekszet. 2 részre osztjuk, az egyik felébe 4 rúd olvasztott csokit teszünk (lehet kakaó is).
Egy kisebb pepsit kibélelünk alufóliával és a csokis masszát belenyomkodjuk, szép egyenletesen eligazítjuk. A tetejére a világos masszát ugyanígy elterítjük.
Legvégül csokimázzal bevonjuk és néhány órára a hűtőbe tesszük.
Csokimáz: egy tábla csokit (gázon) vízbe állított edényben felolvasztunk, a tűzről levéve 1 evőkanál étolajat keverünk hozzá
Én kb. 2x2 cm-es kockákra szoktam felvágni, olyan, mint egy falat csoki.


Ezt a receptet a Sütök - főzök blogban olvastam. Ma megcsináltam. Ez is nagyon finom.

25 dkg margarint felolvasztunk 20 dkg cukorral és 2 dl tejjel, majd hozzáadunk 50 dkg kekszet, amit előzőleg 4 evőkanál kakaóval összekevertünk. Aki szereti néhány kanál rumot is tehet bele. Egy kisebb tepsit kibélelünk alufóliával és a masszát belenyomkodjuk. Tetejére csokimáz kerül.



Ja, ezt is hűtőbe kell tenni, amíg megdermed! Nagyon finom!



Nincsenek megjegyzések: