Finomságokat keresgél

hétfő, augusztus 3

Szilva befőzés

Közeledik a szilvalekvár főzésének időszaka. Tavaly rengeteg szilva volt, sok lekvárt főztem. Az egész család szereti a szilvalekváros papucsot, de hasznos bekapkodni belőle egy-egy kanállal is. Hasznosságáról itt olvastam legutóbb.

Én nagyon egyszerűen főzök lekvárt, nem kavargatom órákig.
A jó szilvalekvár besztercei szilvából készül. a recept a következő:

Este kimagozok 9 kg szilvát (mag nélkül legyen 9 kg). Én le szoktam darálni, de sokan nem. Zsírral jól kikent edénybe teszem.
Tetejére :
  • 1dl ecetet öntök
  • 1 kg cukrot szórok
Reggelig állni hagyom, majd elosztóval a tűzre teszem és 4 óra hosszat főzöm (nem kavarom). Utána kavarás közben a kívánt sűrűségre főzöm, kb. fél óra. Üvegekbe teszem, tetejére késhegynyi szalicilt teszek és száraz gőzbe rakom.

Ilyen lesz:



1 megjegyzés:

Cicurka írta...

Biztosan jó állagú a lekvárod. Szép a színe is. Nállunk a kertben van 3 keserves fácska tele szilvával. Igaz nem besztercei, de fini. Szerintem még érnie kell 1-2 hetet. Milyen keménységűből főződ? Még soha nem csináltam, de most annyi van, hogy kénytelen leszek. No meg szörpivel is próbálkozok majd.